Verden står ovenfor stadig større utfordringer - som kan gjøre både reise og opphold vanskelig.
De ansatte er bedriftens viktigste ressurs, og det er bedriftens ansvar å sørge for at de er trygt og godt ivaretatt under hele reisen.
AIG reiseforsikring kan inkludere:
Kan dekke både tjeneste- og fritidsreiser.
Reisevarighet -Inntil 365 dager for tjenestereise og 100 dager på fritidsreiser.
Ulykkesdekning - En omfattende dekning som inkluderer dekning for psykologisk førstehjelp, benbrudd, brannskader og kompensasjon for ulike sykehusinnleggelser.
Bred dekning for familien - Barn av den ansatte og/eller dennes ektefelle/samboer /registrert partner. Dekningen opphører ved første hovedforfall etter at barnet har fylt 21 år.
Skadebehandling - Tilgang til lokale og erfarne skadebehandlere.
Global dekning - Forsikringen gjelder for reiser i hele verden fra du forlater hjemmet eller jobben.
Erfarne saksbehandlere svarer på spørsmål om din reiseforsikring.
Samarbeid med SOS International og International SOS
SOS International og International SOS bistår ved medisinske tilfeller. Deres lokalkunnskap sikrer medisinsk behandling på de beste sykehusene rundt om i verden.
Tilgang til AIG Travel Assistance App
Direkte tilgang til øyeblikkelig hjelp knapp (krisetelefon) og flere nyttige verktøy som kan benyttes både før, under og etter en reise.
Duty of Care
Tilgang til viktig informasjon og veiledning om reisemålet og eventuelle risikoer. Løpende oppdateringer ved kritiske endringer.
AIGs Reiseforsikring
Gir dekning for medisinske behandlingsutgifter og assistanse på reise.
Dekker kostnader i forbindelse med avbestilling og avbrudd. Utvidet dekning ved avbestilling av tjenestereise.
Reiseforsikringen dekker det rettslige erstatningsansvaret du som privatperson kan pådra deg på reiser.
Forsikringen dekker utgifter til juridisk bistand, dersom du som privatperson blir part i en tvist som oppstår under reise.
Forsikringen dekker nødvendige og dokumenterte utgifter til reise og opphold ved evakuering til nærmeste sikre destinasjon /til hjemsted i Norge ved krig, terror og lignende eller en naturkatastrofe.
Dekker tap og skade på ditt personlige reisegods, samt arbeidsgivers effekter.
Forsinket bagasje - Ingen karenstid på tjenestereise og ferie/fritidsreise.
Forsikringen dekker reise- og overnattingsutgifter når reisearrangørens transportmiddel ikke kan gå som planlagt, som følge av værforhold, tekniske feil eller trafikkuhell med et offentlig transportmiddel.
Utgifter til nødvendige innkjøp av klær og toalettsaker dekkes dersom bagasjen ankommer mer enn 2 timer forsinket.
Forsikringen gir økonomisk sikkerhet, samt tilgang til konsulenter med ekspertise innen krisesituasjoner både for den ansatte og familien.
AIG benytter Crisis24, et ledende globalt selskap med bred erfaring innen krisehåndtering.
Forsikringen dekker kostnader til juridisk bistand og opprydningskostnader i forbindelse med et Id-tyveri.
Forsikringen dekker nødvendige utgifter til søk- og redningsaksjoner iverksatt av områdets myndighet.
AIG Travel Assistance App - Enkel og rask tilgang til assistanse og råd
Med AIG Travel Assistance App får den ansatte tilgang til flere nyttige verktøy som kan benyttes både før, under og etter en reise med tjenestereiseforsikring fra AIG. App'en kan lastes ned gratis både fraApp Store og Google Play.
Noen av fordelene du finner i vår reise-app:
Ditt elektroniske reisekort med forsikringsavtalenummer
Cityguider
Øyeblikkelig hjelp knapp
Meld skade
Alle nødvendig telefonnummer du trenger for å få assistanse.
Check in funksjon
AIG Travel Assistance App
Enkel og rask tilgang til assistanse og råd
Med AIG Travel Assistance App får den ansatte tilgang til flere nyttige verktøy som kan benyttes både før, under og etter en reise med tjenestereiseforsikring fra AIG. App'en kan lastes ned gratis både fraApp Store og Google Play. Noen av fordelene du finner i vår reise-app:
Ditt elektroniske reisekort med forsikringsavtalenummer
Cityguider
Øyeblikkelig hjelp knapp
Meld skade
Alle nødvendig telefonnummer du trenger for å få assistanse.